Плочи от «Балкантон»
Виртуална клавиатура
Форматиране на текста
Нагоре
Русский
English
Вход
30475 коментара
Първа
  «  
Предишна
  «  
 / 1524
  »  
Следващата
  »  
Последна
Изображение
3
2
2 участника имат този албум
ВОМС 7597
дата на запис: издание 1992 г.
Изображение
Изображение
4
ВХМС 7755
Изображение
Изображение
4
ВХМС 7755
Изображение
Изображение
4
ВХМС 7755
Изображение
Изображение
5
2
2 участника имат този албум
010209
1999
Изображение
Изображение
5
2
2 участника имат този албум
010209
1999
Изображение
БОРИС ХРИСТОВ • ОПЕРЕН РЕЦИТАЛ 1. Ария на крал Филип из оп. "Дон Карлос" (Дж. Верди)...................................................................9'14" 2. Каватина и ария на Гомец да Силва из оп. “Ернани" (Дж. Верди)...............................................6'44" 3. Речитатив и ария на Банко из оп. "Макбет" (Дж. Верди)...............................................................4'25" 4. Ария на Атила из оп. "Атила" (Дж. Верди)......................................................................................5'45" 5. Рондо на Мефистофел из оп. "Фауст" (Ш. Гуно).............................................................................2'01" 6. Ария на Мефистофел из оп. "Мефистофел" (А. Бойто).................................................................3'51" 7. Ария на Пизаро из оп. "Фиделио" (Л. ван Бетовен).........................................................................3'17” 8. Ария "Кози дункуе традиши" KV 432 (В. А. Моцарт)........................................................................4'50" 9. Речитатив и ария на Агамемнон из оп. "Ифигения в Авлида" (Кр. В. Глук)....................................5'З1'' 10. Ария на Антенор из оп. "Дарданюс" (Ж. Ф. Рамо)............................................................................ 4'51" 11. Речитатив и ария на Сенека из оп. "Коронацията на Попея" (Кл. Монтеверди)...........................14'01" С участието на Н. Станчев - тенор и Българска Хорова Капела Тотал: 64'51” Записите не са подлагани на допълнителна техническа обработка с цел запазване на тяхната автентичност. БАЛКАНТОН изказва специална благодарност на г-жа ФРАНКА ХРИСТОВ ДЕ РЕНЗИС за любезното съдействие, спомогнало осыцествяването на настоящото издание. Музыкален редактор: Ценко Минкин Графичен дизайн: Ема Ванкова Цифрово мастериране: Иво Иванов
Изображение
4
3
3 участника имат този албум
060089
1990
Изображение
Изображение
4
3
3 участника имат този албум
060089
1990
Изображение
peculiarity has drawn the attention not only of Bulgarian but also of foreign folk-musie researchers, and the world famous composer and scholar Bela Bartok has called them ’Bulgarian rhythms". The rhythm as a form of movement is closely related to the art of folk-dancing. Each rhythm of the folk melody is at the base of a certain horo with characteristic steps, dance movements, and a name. Among the favourite folk dances in asymmetric measures are the Ruchenitsa, Kopanitsa, Paidoushko Horo. In Mid-West Bulgaria the Gruncharsko (Potter’s) Horo and Bouchimish are often danced. The collection of Bulgarian rhythms will not be complete if we miss the Pravo Horo, Trite Pati (The Three Times), and Krivo Horo, typical of East Bulgaria. Their music is based on the 2/4 time, but is not rhythmically monotonous. On the contrary, the musicians are absolutely free to improvise and to fing original rhythms. The folk-dance music attracts the instrumentalists with the opportunities it offers to show their skill, virtuosity and creative imagination. Apart from the players, representatives of traditional folklore, the pieces in the present release are performed by the most popular nowadays folk musicians and orchestras. They have replaced the old traditional instruments gaida (bagpipe), kaval and gadulka (rebec) by an accordion, clarinet, saxophone, and guitar, and have provided new development for folk music today. Their interesting ideas and experiments in adapting the instrumental performance to the new requirements of contemporary listeners have a lasting artistic value. Natalia Rashkova, MA
Изображение
5
3
3 участника имат този албум
060215
2001
Изображение
Изображение
5
3
3 участника имат този албум
060215
2001
Изображение
Изображение
5
3
3 участника имат този албум
060215
2001
Изображение
Българската народна музика с необозримото си богатство от ритми и мелодии отдавна е заслужила славата на феномен, който непрестанно вълнува световната аудитория, фактьт, че сред духовните послания на човечеството до други цивилизации, записани на диск и изпратени в Космоса, присьства и българската народна песен „Излял е Дельо хайдутин “ в изпълнение на Валя Балканска, е достатъчно красноречиво доказателство за това. Трансценденталните послания на българския народен гений се съдържат както в песните, чиято мистерия прочутите „златни “ гласове носят в себе си, така и в танците, стигащи до езическа екзалтация, и във виртуозните инструментални изпълнения на майсторите-свирци - чист изказ на една богата душевност. Настоящият компакт диск има за цел да представи едни от най-големите изпълнители на характерни български народни инструменти. А именно: гайда, кавал, гъдулка и тамбура. Същевременно са обхванати и различии етнографски области. Костадин Варимезов - гайда - Югоизточна България (Странджа, Тракия), Никола Ганчев - кавал - Тракия, Дафо Трендафилов и Стефан Захманов - гайда - Родопи, Румен Сираков - тамбура - Западна България (Радомирско), Цвятко Благоев - кавал - Северна България (Мизия) и Атанас Вълчев - гъдулка - Тракия. Специфично за българския инструментален фолклор е солистичното свирене, често пъти и като съпровод на вокални и танцови изпълнения. Ансамбловото музициране не е толкова разпространено (става дума за автентичен фолклор) поради особеностите в бита и душевността на българина. Силно изразената индивидуалност намира въплъщение именно в тези съкровени изповеди на народните свирачи. Повечето самоуки, произлезли в пълния смисъл на думата - от народа, притежаващи феноменална музикална памет, за да пренесат във времето стотици, стотици мелодии - завещани им през вековете от поколения техни предци - всеки един по своему доразвивайки и обогатявайки тези мелодии, за да имаме щастието да ги слушаме и в наши дни. Любопитно е да се знае, че повечето от тези музиканти сами изработват инструментите, на които свирят! Ярък пример е Костадин Варимезов - известен и с майсторството си при изработка на гайди. България е една от малкото държави в Европа, които са успели да съхранят своя фолклор. Във века на глобализацията това не означава запазване на екзотична апликация в технократските ни обкови, а запазване на духовно достоинство и кураж да пренесем една национална идентичност в бъдещето! ЦЕНКО МИНКИН
Изображение
5
3
3 участника имат този албум
060215
2001
Изображение
Изображение
2
1
1 участник има този албум
010171
Изображение
Изображение
12
2
2 участника имат този албум
010239-40 (2 CD)
дата на запис: 15-20 май 1987 г.
Изображение
Изображение
12
2
2 участника имат този албум
010239-40 (2 CD)
дата на запис: 15-20 май 1987 г.
Изображение
Изображение
12
2
2 участника имат този албум
010239-40 (2 CD)
дата на запис: 15-20 май 1987 г.
Изображение
Изображение
12
2
2 участника имат този албум
010239-40 (2 CD)
дата на запис: 15-20 май 1987 г.
Изображение
Изображение
12
2
2 участника имат този албум
010239-40 (2 CD)
дата на запис: 15-20 май 1987 г.
Изображение
Изображение
12
2
2 участника имат този албум
010239-40 (2 CD)
дата на запис: 15-20 май 1987 г.
Изображение
КРАТКО СЪДЪРЖАНИЕ НА ОПЕРАТА I картина Домът на красивата куртизанка Виолета Валери в Париж. След дълго боледуване младата жена отново се връща към веселия светски живот, отпразнувайки оздравяването си със своите приятели. Виконт Гастон е довел и Алфред Жермон - почтен и сьрдечен момък, току-що пристигнал от провинцията, който от пръв поглед се влюбва вьв Виолета. Той вдига възторжена наздравица, която прозвучава като радостен химн и любовен зов, завладяващ гостите. Виолета е развълнувана. Като че ли тя, светската жена с толкова поклонници досега, за пьрви пьт изпитва такива чувства!? В съседния салон започват танците и всички се отправят натам, но Виолета, почувствала моментна слабост, сяда да си почине. Алфред остава при нея. Той я упреква за начина й на живот с пламенни слова, а тя му отвръща с шеги, за да прикрие вьлнението си. След това му подарява камелия и го кани отново да я посети на следващия ден. Гостите се разотиват. Щастливият Алфред също си тръгва. Останала насаме, Виолета не престава да мисли за него. Тя чувства, че започва да го обича, а това я тревожи. Дали тази любов няма да й донесе само страдания? II картина Жилището на Виолета и Алфред в околностите на Париж. От три месеца двамата влюбени живеят щастливо. Виолета тайно от Алфред разпродава вещите си, за да подсигури издръжката им, тъй като са свършили парите. Младежът разбира това от прислужницата Анина и трьгва за Париж да намери пари. Останала сама, Виолета равнодушно преглежда пощата си. В едно от писмата приятелката й Флора я кани на бал с маски, но тези забавления отдавна не привличат Виолета. Неочаквано пристига бащата на Алфред - Жорж Жермон, който я обвинява, че проваля живота на сина му, и че връзката им компрометира семейната чест на Жермоновци. Виолета се опитва да защити любовта си, като разказва на Жермон за тежката си болест, и че само любовта й към Алфред й дава сили да живее. Трогнат от нейните чувства, бащата обяснява поведението си - дъщеря му скоро трябва да се омьжи, а любовта на брат й с куртизанката може да провали бъдещата женитба. Виолета е готова на изкупителна жертва. Благородно се отказва от собственото си щастие, в полза на чуждото! Тя заминава, като оставя писмо на Алфред. Момъкьт се връща и прочита писмого й. Той не може да повярва, че Виолета го е напуснала завинаги. Напразно бащата се мьчи да го успокой, но той, прочел вече и писмото на Флора, трьгва с тежки съмнения към Париж. III картина Бал с маски у Флора. Веселието е в разгара си. Пристига и Алфред. Силно развълнуван, той сяда на игралната маса. Гостите оживено коментират неочакваната раздяла на Виолета и Алфред. В този момент влиза Виолета, придружена от стария си ухажор барон Дюфол. Неочакваната среща с любимия й причинява страдание. Барон Дюфол се чувства неловко и сяда на игралната маса срещу Алфред. Двамата започват да играят на карти. Залаганиге суми стават все по-големи. Алфред печели непрекъснато. След играта младежьт остава при Виолета, но тя не се решава да му обясни истинската причина за тяхната раздяла. Обърканият й разказ само засилва подозренията на Алфред. Без да се владее, той пред всички хвърля в краката й парите, спечелени на карти от барона. Това е наградата за любовта й кьм него! Дълбоко оскърбената Виолета припада. В този момент влиза Жорж Жермон и разбирайки за постъпката на сина си, гневно го упреква пред всички за жестокостта му. Объркан, Алфред избягва. IV картина Спалнята на Виолета. Здравето й след скандала у Флора се влошило. Напразно доктор Гренвил се мъчи да я окуражи, но тя знае, че самият той не вярва на думите си. Виолета не иска да вижда повече никого и е накарала Анина да раздаде всичко. Младата жена отново препрочита писмото на Жорж Жермон. Бащата е признал истината на сина си и го чака скоро да се върне при нея. Навън продължава карнавалът. Внезапно в спалнята се втурва Анина и съобщава радостната вест — дошъл е Алфред. Изпьлнена с надежда, Виолета трепетно очаква неговото идване. Влиза Алфред. Двамата са отново щастливи. Младежьт моли Виолета да му прости. Той никога повече няма да я изостави. Но вече е късно - в изблик на щастие, Виолета получава пристъп. В стаята се втурват доктор Гренвил и Жорж Жермон - уви, любимата на Алфред издъхва в прегръдките му.
Изображение
12
2
2 участника имат този албум
010239-40 (2 CD)
дата на запис: 15-20 май 1987 г.
Изображение
Първа
  «  
Предишна
  «  
 / 1524
  »  
Следващата
  »  
Последна