7 месеца
За сайта3 2 | ВТА 596 1967, дата на запис: 1967 |
I страна 1. Тихо вали (Б. Елиезер, В. Самуилов), изп. Александър Тодоров (2.55) 2. Помогнете ми хора (Т. Русев, Д. Дамянов), изп. Маргарита Димитрова (3.50) 3. Въглени (А. Заберски, Б. Гудев), изп. Борислав Грънчаров (3.20) 4. Трябва сърце (Й. Цанков, Д. Василев), изп. П. Герджиков (4.15) 5. Дамата пика (Р. Попов, М. Спасов), изп. Стефан Воронов (3.50) Съпр. ЕОБРТ, дир. В. Казасян II страна 1. Молитва за щастие (Н. Арабаджиев, Д. Василев), изп. Йорданка Христова (4.10) 2. Войнишки имена (Б. Елиезер, М. Спасов), изп. Богдана Карадочева (3.10) 3. Синя мелодия (Ст. Пехливанов, Хр. Генов), изп. вок. квартет "До-Ре-Ми-Фа" (4.30) 4. Подай ръка (М. Аладжем, Д. Василев), изп. Йорданка Христова (4.20) Съпр. ЭОБРТ, дир. Н. Арабаджиев (1), В. Казасян (2, 3, 4) Третият международен фестивал на българската естрадна песен има вече своя малка история. Тя започва от пролетта на 1965 г., когато бе обявен първият конкурс „Песни за българското Черноморие". През юни 1966 г. бе проведен Вторият конкурс „Песни за българското Черноморие“. В него участвуваха вече и песни и изпьлнители от други страни. Интереса и значението на конкурса нараснаха и затова неговата тематика бе разширена, също и мащабите му. През юни 1967 г. фестивалът бе наречен „Златният Орфей”, на името на древния певец Орфей, роден и живял според легендите и митологията в Родопа, Балкана и Тракия. Със своите песни Орфей радвал сърцата на хората, внушавал им възвишени мисли и чувства. Новите песни на „Златният Орфей — 1967", които "Балкантон“ издава, представляват в основната си част ново явление в естрадната ни музика. Половината от песните са на гражданска, патриотична, антивоенна и социална тематика. Новите теми, към които се насочиха нашите най-изтъкнати композитори на забавна музика изискваха и по-други средства. Затова те и песни се различават не само по съдържанието, но и по музикалния си език от онова, което сме свикнали да чуваме като естрадна песен. Тези песни носят не само нови идейни, но и художествени проблеми. Другата половина от конкурсните песни са посветени на красотите на българското Черноморие и на любовта — класическа тема не само на естрадната песен. Тези песни, макар по общия си характер да са близки до познатите ни вече песни от български автори, носят нещо ново и по-хубаво, защото са родени от творческото напрежение на всеки един композитор да създаде песен, която да бьде наградена в конкурса от международното жури. А това могат да бъдат само песни, които носят нещо ново и оригинално. Като цяло, песните от фестивала „Златният Орфей“ са безспорно по-висок етап в развитието на забавната музика и ще допринесат за издигане художествения вкус на слушателите. Генко Генов Директор на фестивала |
3 1 | ВТА 595 1967, дата на запис: 1967 |
3 1 | ВТА 595 1967, дата на запис: 1967 |
I страна 1. Песен моя, обич моя (Й. Цанков, Д. Василев), изп. Й. Христова (4.45) 2. Бяла тишина (Б. Карадимчев, Б. Гудев), изп. Г. Минчев с вок. група и инстр. състав "Щурците" (3.40) 3. Созополска приспивна (Св. Русинов, Б. Гудев), изп. Г. Кордов с вок. квартет „До-Ре-Ми-Фа“ (3.50) 4. Когато си отиваме (А. Заберски, В. Башев), изп. М. Радинска (4.10) 5. Неделя следобед (Г. Кордов, Б. Гудев), изп. Г. Кордов (3.45) Съпр. орк. "Балкантон" (1), ЕОБРТ (3, 4, 5), дир. Димитър Ганев (1), Борис Карадимчев (2), Вили Казасян (3, 4, 5) II страна 1. Моята надежда е този свят (П. Ступел, Д. Ценов), изп. вок. група „Орфей“ (2.25) 2. Легенда за Орфей (А. Заберски, Й. Милев), изп. Л. Бодуров с вок. група (5.25) 3. Песен за синия балон (Г. Генков, И. Теофилов), изп. М. Мицева (3.30) 4. Звезди (Ал. Йосифов, Й. Милев), изп. К. Семов (3.35) 5. Морето се завръща (З. Попова, Д. Точев), изп. М. Мицева (4.45) Съпр. естр. орк., дир. Х. Платов (1), ЕОБРТ, дир. Вили Казасян (2, 4, 5), Георги Генков (3) Третият международен фестивал на българската естрадна песен има вече своя малка история. Тя започва от пролетта на 1965 г., когато бе обявен първият конкурс „Песни за българското Черноморие". През юни 1966 г. бе проведен Вторият конкурс „Песни за българското Черноморие“. В него участвуваха вече и песни и изпьлнители от други страни. Интереса и значението на конкурса нараснаха и затова неговата тематика бе разширена, също и мащабите му. През юни 1967 г. фестивалът бе наречен „Златният Орфей”, на името на древния певец Орфей, роден и живял според легендите и митологията в Родопа, Балкана и Тракия. Със своите песни Орфей радвал сърцата на хората, внушавал им възвишени мисли и чувства. Новите песни на „Златният Орфей — 1967", които "Балкантон“ издава, представляват в основната си част ново явление в естрадната ни музика. Половината от песните са на гражданска, патриотична, антивоенна и социална тематика. Новите теми, към които се насочиха нашите най-изтъкнати композитори на забавна музика изискваха и по-други средства. Затова те и песни се различават не само по съдържанието, но и по музикалния си език от онова, което сме свикнали да чуваме като естрадна песен. Тези песни носят не само нови идейни, но и художествени проблеми. Другата половина от конкурсните песни са посветени на красотите на българското Черноморие и на любовта — класическа тема не само на естрадната песен. Тези песни, макар по общия си характер да са близки до познатите ни вече песни от български автори, носят нещо ново и по-хубаво, защото са родени от творческото напрежение на всеки един композитор да създаде песен, която да бьде наградена в конкурса от международното жури. А това могат да бъдат само песни, които носят нещо ново и оригинално. Като цяло, песните от фестивала „Златният Орфей“ са безспорно по-висок етап в развитието на забавната музика и ще допринесат за издигане художествения вкус на слушателите. Генко Генов Директор на фестивала |
5 2 | ВТА 594 1967, дата на запис: 1967 |
I страна 1. Когато съм със тебе - М. Ваклинов, С. Христозова, изп. М. Мицева (2.55) 2. Обич моя - Ж. Леви, Д. Жотев, изп. Г. Кордов (5.15) 3. Деца играят на войници - А. Заберски, В. Башев, изп. И. Чмихова (2.55) 4. Обичам те, когато - П. Ступел, С. Цанев, изп. А. Тодоров с вок. група "Орфей" (3.15) 5. Крадци на бисери - Д. Вълчев, В. Чаушев, изп. М. Димитрова с вок. група "Орфей" (4.05) Съпр. ЕОБРТ (1, 2, 3, 5), естр. орк. (4), дир. В. Казасян (1, 2, 5), Г. Робев (3), К. Драгнев (4) II страна 1. Измислици - Б. Карадимчев, Н. Кънев, изп. ВИС "Щурците" (3.05) 2. Копнеж по морето - С. Русинов, Е. Бирцоев, изп. Б. Радева (3.45) 3. Дъждовете започнаха - Г. Робев, Б. Гудев, изп. П. Христова (2.50) 4. Очакване - А. Йосифов, И. Станев, изп. Й. Христова (3.00) 5. Песен, която се свири с уста - З. Попова, Н. Йорданов, изп. С. Тянкова с вок. група "Орфей" (2.50( 6. Аз искам да зная - Г. Костов, Д. Точев, изп. Н. Светославова с вок. група "До-ре-ми-фа" (4.05) Съпр. ЕОБРТ (2, 3, 4, 5, 6), дир. Б. Карадимчев (1), В. Казасян (2, 3, 4, 5, 6) Третият международен фестивал на българската естрадна песен има вече своя малка история. Тя започва от пролетта на 1965 г., когато бе обявен първият конкурс „Песни за българското Черноморие". През юни 1966 г. бе проведен Вторият конкурс „Песни за българското Черноморие“. В него участвуваха вече и песни и изпьлнители от други страни. Интереса и значението на конкурса нараснаха и затова неговата тематика бе разширена, също и мащабите му. През юни 1967 г. фестивалът бе наречен „Златният Орфей”, на името на древния певец Орфей, роден и живял според легендите и митологията в Родопа, Балкана и Тракия. Със своите песни Орфей радвал сърцата на хората, внушавал им възвишени мисли и чувства. Новите песни на „Златният Орфей — 1967", които "Балкантон“ издава, представляват в основната си част ново явление в естрадната ни музика. Половината от песните са на гражданска, патриотична, антивоенна и социална тематика. Новите теми, към които се насочиха нашите най-изтъкнати композитори на забавна музика изискваха и по-други средства. Затова те и песни се различават не само по съдържанието, но и по музикалния си език от онова, което сме свикнали да чуваме като естрадна песен. Тези песни носят не само нови идейни, но и художествени проблеми. Другата половина от конкурсните песни са посветени на красотите на българското Черноморие и на любовта — класическа тема не само на естрадната песен. Тези песни, макар по общия си характер да са близки до познатите ни вече песни от български автори, носят нещо ново и по-хубаво, защото са родени от творческото напрежение на всеки един композитор да създаде песен, която да бьде наградена в конкурса от международното жури. А това могат да бъдат само песни, които носят нещо ново и оригинално. Като цяло, песните от фестивала „Златният Орфей“ са безспорно по-висок етап в развитието на забавната музика и ще допринесат за издигане художествения вкус на слушателите. Генко Генов Директор на фестивала |
1. Енрико Карузо — "О, слънце мое" (Ди Капуа—Капуро) 2. Енцо ди Муро Ломанто — ария на Едгардо из оп. "Лучия ди Ламермур" (Доницети) 3. Джакомо Лаури Волпи — балада на Дука из оп. „Риголето" (Верди) 4. Аурелиано Пертиле — ария на Дука из оп. „Риголето" (Верди) 5. Франческо Мерли — стрета на Манрико из оп. "Трубадур" (Верди) 6. Антонио Меландри — ария на Туриду из оп. "Селска чест" (Маскани) 7. Алфред Пикавер — Ингемиско из "Реквием" (Верди) 8. Сидней Райнер — ария на Отело из оп. „Отело" (Верди) 9. Сезар Везани — ария на Елеазар из оп. „Еврейката" (Халеви) 10. Тодор Мазаров — ария на Каварадоси из оп. „Тоска" (Пучини) 11. Никандър Ханаев — ария на Херман из оп. „Дама пика“ (Чайковски) 12. Петър Райчев — песен на индийския гост из оп. „Садко“ (Римски-Корсаков) Съпр. хор и оркестър |
Евгени Нестеренко - бас (СССР) - "Благославям ви, гори" (Чайковски) Цветана Аршинкова - сопран (България) - Ария на Джилда из оп. "Риголето" (Верди) Владимир Атлантов - тенор (СССР) - Ария на Канио из оп. "Палячо" (Леонкавало) Елка Мицева - сопран (България) - "Песен" (Брамс) Димитър Петков - бас (България) - "Конници" (Л. Пипков) Василе Мартиною - баритон (Румъния) - Ария на Жерар из оп. "Андре Шение" (Джордано) Лиляна Молнар - сопран (Югославия) - "Да се е чуло, видяло" (Л. Пипков) Едвардас Канява - баритон (СССР) - "Ние седяхме с тебе" (Чайковски) Джой Дейвидсън - мецосопран (САЩ) - "Унес" (Б. Икономов) Емико Иияма - сопран (Япония) - Ария на Адриана из оп. "Адриана Лекуврьор" (Чилеа) Ендре Ютьо - бас (Унгария) - Ария на Прочида из оп. "Сицилиански вечерни" (Верди) Волфганг Вите - тенор (Австрия) - Каватина на Фауст из оп. "Фауст" (Гуно) Съпровод на пиано. Записите са направени по време на III-ия тур |
А1. Трима конника. Изп. С. Ахмедова с орк., дир. Т. Шиникаров 2. Бял навес, стар навес. Изп. М. Каракашев с орк., дир. Б. Нанков 3. Дванадесет звезди. Изп. М. Есадова с орк., дир. Аг. Кънева 4. Дръпнах клона на тополата. Изп. Ах. Байрактаров с орк., дир. Д. Динев 5. Дъбове. Изп. Алие и Нурие Адилови с орк., дир. Б. Ненков В1. На хубавица не можеш да се наситиш. Изп. Х. Родоплу с орк., дир. Т. Шиникаров 2. Три птици. Изп. Р. Заимова с орк., дир. Б. Нанков 3. Кеклиците на тази гора. Изп. Х. Исмаилов с орк., дир. Аг. Кънева 4. Моя Кадрие. Изп. С. Азизова с орк., дир. Б. Нанков 5. Моя Емине. Изп. Ах. Джумалиев с орк., дир. Т. Шиникаров 6. Къносаната ми дъщеря. Изп. Х. Байрамова и М. Каракашев с орк., дир. Б. Нанков |
А1. ДЕНОЗУИТ (Палестрины) 2. ИЗ КАНТАТЫ „ПРОСНИТЕСЬ" (Букстехуде) 3. ИЗ „ТРЕХ ЕЛИЗАВЕТИНЫХ ПЕСЕН" №2 и №3 (Обр. Вилямса) 4. АВЕ ВЕРУМ КОРПУС (Моцарта) 5. ТЕРЦЕТ ИЗ ОРАТОРИИ „СОТВОРЕНИЕ" (Гайдна) 6. АВЕ МАРИЯ (Шуберта) 7. ЛАСТОЧКА (Кюкена) 8. СОЛОВЕЙ (Чайковского) - Солистка Дора Радева 9. ЛЕТНЕЕ УТРО (Масне) В1. КАКУЮ ДЕВУШКУ Я ВИДЕЛ (Эм. Манолова) 2. ЦУЦУЛ МОЛОДЕЦ (П. Динева) 3. ГАЙДАР (Св. Обретенова) 4. У ТЕБЯ ГОЛОВА БОЛИТ? (Обр. Д. Петкова) 5. ЗАКУКОВАЛА КУКУШКА (Ф. Кутева) 6. СИНИЧЬЯ СВАДЬБА (Г. Димитрова) 7. ТЫ РОСИ, РОСИ, РОСА ... (Д. Тыпкова) 8. СТАЯ СМЕЛЫХ (П. Хаджиева) 9. СПОКОЙНОЙ НОЧИ (П. Хаджиева) - Солистка Мариана Бебревска 10. СИНИЙ ПОЕЗД (К. Илиева) 11. МЕЧТА (П. Хаджиева) - Солистки Дора Радева и Татьяна Харалампиева |
9 2 | ВКА 584 дата на запис: 1967 |
9 2 | ВКА 584 дата на запис: 1967 |
9 2 | ВКА 584 дата на запис: 1967 |
Страна I Прелюд и фуга в до минор BWV 546 — 13.05 Прелюд и фуга в до мажор BWV 545 — 7.00 Страна II Прелюд и фуга в си минор BWV 544 — 13.10 Прелюд и фуга в ла мажор BWV 536 — 7.00 Лионел Рог на органа на Гросмюнстер в Цюрих |
11 3 | ВКА 583 дата на запис: 1968 |
11 3 | ВКА 583 дата на запис: 1968 |
Страна I Прелюд и фуга в ла минор BWV 543 — 10.45 Прелюд и фуга в ми минор BWV 548 — 16.20 Страна II Прелюд и фуга в до мажор BWV 547 — 10.55 Прелюд и фуга в сол мажор BWV 541 — 7.55 Лионел Рог на органа на Гросмюнстер в Цюрих |
9 2 | ВКА 582 дата на запис: 1967 |
Страна I Токата и фуга във фа мажор BWV 540 — 15.00 Токата в ре дорийска BWV 538 — 5.25 Страна II Фуга в ре минор BWV 538 — 8.35 Токата, адажио и фуга в до мажор BWV 564 — 15.35 Лионел Рог на органа на Гросмюнстер в Цюрих |
8 2 | ВКА 581 дата на запис: 1970 |
8 2 | ВКА 581 дата на запис: 1970 |
8 2 | ВКА 581 дата на запис: 1970 |
Страна I Прелюд и фуга в ре мажор BWV 532 — 10.40 Прелюд и фуга в сол мажор BWV 550 — 7.10 Прелюд и фуга в ми минор BWV 533 — 5.15 Страна II Прелюд и фуга в до мажор BWV 531 — 6.35 Прелюд и фуга в сол минор BWV 535 — 7.45 Прелюд и фуга в до минор BWV 549 — 5.49 Лионел Рог на органа на Гросмюнстер в Цюрих |
10 4 | ВКА 580 дата на запис: 1967 |
Страна I Пасакалия и фуга в до минор BWV 582 — 13.20 Токата и фуга в ре минор BWV 562 — 9.30 Страна II Фантазия и фуга в сол минор BWV 542 — 11.50 Фантазия и фуга в до минор BWV 537 — 10.00 Лионел Рог на органа на Гросмюнстер в Цюрих |
5 3 | ВКА 579 дата на запис: 1967 |
5 3 | ВКА 579 дата на запис: 1967 |