7 месеца
За сайта3 3 | ВАА 11974 дата на запис: издание 1987 г. |
Страна А — 23.40 Рецитал на Татяна Лолова на фестивала за хумористични и сатирични песни „Златният Кос“ Неделен ден - песен (м. Димитър Вълчев, т. Божидар Томов) Валидолче вита - песен (м. Димитър Вълчев, т. Марко Ганчев) Академия комика - сценка (Иржи Камен) Страна В — 26.45 Телефонният указател - монолог от "Хумористично ателие" (Иван Кулеков) Поетеса - песен (м. Тодор Филков, т. Волен Николаев) Съдебният театър - монолог от "Хумористично ателие" (Иван Кулеков) Часовникът навит за 6 - песен (м. Ангел Заберски, т. Валентина Симеонова) Врабецът - откъс из телевизионната пиеса (Никола Русев) На сцената - песен (м. Ангел Заберски, т. Любомир Пеевски) Участвуват и артистите: Васил Попов, Лидия Вълкова, Божидар Лечев Сценарий: Катя Воденичарова Музыкално оформление: Ангел Георгиев Редактори: Олга Селиктарева, Елисавета Михайлова Записите са документални! ТАТЯНА ЛОЛОВА и ПУБЛИКАТА Аз съм една от тези, които са в зрителната зала винаги, когато тя е на сцената. И в киносалона — когато е на екрана. И пред телевизора, и пред радиоапарата — когато присъствува в ефира. Все ми се струва, че нейната игра, нейната песен, нейният смях са предназначени за мен. А тия дни един от публиката попита: „Не ви ли се струва, че тя играе за мен?" "Не, не ни се струва, защото тя играе за нас!" — казахме уверено ние, другите от публиката. Не знам как постига тази интимност. Гледала съм я на естрадата — изпълнява монолог, написан специално за нея. Уж знам целия текст наизуст — редактирала съм го. И тя го знае наизуст — репетирала е. Но, застане ли очи в очи с публиката, потече ли верижната реакция актьор-зрител, актьор-слушател, монологът изведнаж се преобразява. Някакви само нейни мисли намират свое място в готовия текст, някакви само нейни думи застават на точни позиции, някакъв неин неподражаем смях, неповторима интонация, палитра от настроения превръщат монолога в нейно лично откровение. Забравяш, че зад тези думи има автор и никой не може да те убеди, че тя говори на твоя съсед, например. Не, тя говори на теб. На мен. На нас — поотделно. Шепне ни нещо на ухото, нещо много забавно, много остроумно, заразява ни с настроението си, със смеха си и когато се поклони, не я пускаме да си отиде. Работих дълги години с нея програма за Радиото и не можа да ми стане скучно. Защото тя самата провокира създаването на нови форми, проникването в нови теми, втурва се с жар в неочаквани за нея творчески задачи и достига върхове. Ще се помнят дълго ариите на Първата дама в сатиричната буфоопера „Цар и водопроводчик", монолозите й в „Хумористично ателие", участията й в „Златният кос”, в „Кафе с автограф".. . Сега, когато тази плоча се завърти, тя те дойде при вас с няколко изпълнения, избрани от фонда на редакция „Хумор, сатира и забава" при Българско радио. Направени по различии поводи и по различно време, тези записи ще ви срещнат с една умна, мислеща актриса, с нейното многолико дарование, но в никакъв случай не могат да изчерпят нейния чар, не могат да разкрият пълно нейния талант. Приемете тези минути като едно докосване до „смешната" актриса. А всъщност, тя е „драматична". Колкото и да не ви се вярва. . . Но, нима това е най-важното? Кьде по-съществено е, че сега тя „влиза” във вашия дом и изпьлнява специално за вас. . . За теб. За мен. Тя — твоята и моята Татяна. Катя Воденичарова |