Плочи от «Балкантон»
Виртуална клавиатура
Форматиране на текста
Нагоре
Русский
English
Вход
Страна А
1. ГОЛЕМИЯТ ГРАД 8’40"
Антони Дончев
с участието на "Акустична версия”
2. САМБА-РЪЧЕНИЦА 4'25"
Дарин Бърнев
с участието на Огнян Видев - китара
3. Импровизация по „СЕЛСКИ ТАНЦ " на МилчоЛевиев 5’30"
Йълдъз Ибрахимова
4. ИЛЮЗИЯ ЗА ВЕЧНОСТ 3’20”
Йълдъз Ибрахимова

Страна В
1. Импровизация по народната песен „ДИЛМАНО ДИЛБЕРО” 3‘55”
Йълдъз Ибрахимова
2. СИЯНИЕ 7’25”
Христо Йоцов
с участието на "Акустична версия”
3. ПЪТУВАНЕ КЪМ ИЗГРЕВА 10’48”
музика Йълдъз Ибрахимова.
аранжимент "Акустична версия”

Когато преди години тя се появи за първи път на подиума, не бяха малко онези, които й предричаха успех, но никой не знаеше пътя към него. Йълдъз Ибрахимова трябваше да го открие сама. Беше завършила теоретичния факултет на Консерваторията, работеше в Радиото и имаше инстинктивното
усещане, че джазът е музиката, в която може свободно да се тьрси. Годините минаваха, а тя опитваше всичко. Пееше класически пиеси и авангард, джазстандарти и фолклор. И винаги се стремеше към необикновеното, необичайното. Не се страхуваше от рисковете на експеримента. Времето работеше в нейна полза, а тя откриваше по нещо ново от себе си на всеки от многобройните концерти. Понякога предизвикателно оставаше сама пред микрофона, извиквайки на помощ цялата си фантазия и гласови възможности.
Около нея винаги имаше много хора, които й помагаха - сред тях художници, режисьори, поети. . . Разбира се, търсеше съмишленици и сред музикантите. В сътрудничеството си с Любомир Денев и Боян Воденичаров, Антони Дончев и Огнян Видев, Теодосий Спасов и Лайош Дудаш, Михаил Алперин и Жан Лу Лоньон, „Джаз-линия”, квартет „Русе” и „Динамит брас бенд”, тя придобиваше опит и печелеше публиката.
Днес Йълдъз Ибрахимова има почитатели не само у нас, но и в Съветския съюз, Гърция, Германия, Италия, Япония. Корея, Мексико, Франция. . . Уверена в себе си, тя продължава по пътя, който избра през 1978 година със завидно постоянство и работоспособноест, а това винаги е било гаранция за нови успехи в бъдеще.
В първата самостоятелна плоча на Йълдъз Ибрахимова както при всеки дебют, съществува амбицията да се покажат колкото може по-обхватно възможностите, стремежите, търсенията през последните години. Може би това е една от причините програмата в този албум да бъде жанрово нееднородна.
Ако на някой му хрумне да определи музиката, ще бъде трудно да причисли към джаза отделни пиеси или фрагменти. Но при Йълдъз Ибрахимова винаги е било така. Тя винаги е търсела музиката, която й е близка, без да се интересува от стилови, жанрови или каквито и да било други категории. В плочата са включени вокални пиеси (без акомпанимент), дуети с китариста Огнян Видев (верен партньор на певицата през почти целия й творчески път), както и четири пиеси с трио „Акустична версия” (първа и щастлива среща в студиото).
Записите с трио „Акустична версия” са осъществени в I студио на Българското радио през февруари и март 1990 г., а на останалите пиеси - в студио „Балкантон”.
Йордан Рупчев

компактдиск 070083