Плочи от «Балкантон»
Виртуална клавиатура
Форматиране на текста
Нагоре
Русский
English
Вход
30394 коментара
Първа
  «  
Предишна
  «  
 / 1520
  »  
Следващата
  »  
Последна
Изображение
2
2
2 участника имат този албум
10091
Изображение
На фонокартичката има грешка в номера - ВТВ 10191
Изображение
2
3
3 участника имат този албум
ВТМ 6228
дата на запис: 1971
Изображение
Изображение
5
1
1 участник има този албум
1693
Изображение
Изображение
5
1
1 участник има този албум
1693
Изображение
Изображение
3
3
3 участника имат този албум
ВНК 2791
Изображение
Изображение
3
3
3 участника имат този албум
ВНК 2791
Изображение
Изображение
5
2
2 участника имат този албум
1595
Изображение
Изображение
5
2
2 участника имат този албум
1595
Изображение
Изображение
7
1
1 участник има този албум
1672
Изображение
Изображение
7
1
1 участник има този албум
1672
Изображение
Изображение
14
5559
Изображение
Изображение
14
5559
Изображение
Изображение
6
1
1 участник има този албум
0406
дата на запис: 1965
Изображение
Народният артист Владимир Трандафилов е един от най-ярките иэраэители на героико-романтичното направление в българското актьорско изкуство. И многобройните превъплъщения на образи от нашето минало, талантът на актьора намери обединяващото начало на протест и борба срешу националното потисничество, за да стигне по-късно до образа на нашия съвременник-революционер, с неговата дълбоко осъзната идейна борба срещу социалното робство. Образите, създадени от Владимир Трандафилов носят подчертано чертите на една вътрешно-монолитна природа, безкомпромисна и непоколебима в своите идеали и целеустремена в своите действия. Владимир Трандафилов не е склонен да се рови в психологическите мотиви и колебания на героите си. Неговите образи са страстно обхванати от една голяма обществена идея, която ги тласка към действие, към преодоляване на външни пречки и която придава романтична окраска на техния героичен устрем. Драматизъмът на напрегнатата външна борба и съпротива срещу пречките артистът предава с епическа мощ, със задъхан патетизъм и мъжествена красота. Владимир Трандафилов създаде в българското театрално актьорско изкуство така да се каже своя „школа", с характерните белези на повишена емоционалност, на сценическа преувеличеност, в която психологическите детайли са заместени от един доминиращ вътрешен мотив. Образите на Трандафилов, макар и психологически опростени в своята линия или именно поради това завладяват зрителната зала със своята жизнена енергия, с романтическата си извисеност, със своето темпераментно изящество, стил и хармоничност. Всички тези качества правят изкуството на Владимир Трандафилов достъпно за широките народни маси и близко до съвременното светоусещане на новия социалистически човек — оптимистично, силно и възторжено, уверено в силата си и непоколебимо в своите идеали и цели.
Изображение
6
1
1 участник има този албум
0406
дата на запис: 1965
Изображение
Изображение
4
1
1 участник има този албум
17, 18
Изображение
Изображение
4
1
1 участник има този албум
17, 18
Изображение
Няма обложка
1
ВКА 10413-10414 (2 плочи)
дата на запис: 1980
ВКА 10413. 1 тетрадка I страна 1. Делфийските танцьори — 3.00 2. Платна — 3.25 3. Вятър в равнината — 2.10 4. Звуци и аромати изпълват вечерта — 3.35 5. Хълмовете на Анакапри — 3.10 6. Стъпки по снега — 3.30 II страна 7. Какво е видял западният вятър — 3.10 8. Момичето с ленените коси — 2.15 9. Прекъсната серенада — 2.30 10. Потъналата катедрала — 5.20 11. Танцът на Пък — 2.30 12. Менестрели — 2.05 ВКА 10414. 2 тетрадка I страна 1. Мъгли — 3.00 2. Мъртви листа — 2.40 3. Вратите на Алахамбра — 3.05 4. Феите са приказни танцьорки — 2.45 5. Глухари — 2.40 6. Генерал Лявин - ексцентрика — 2.20 II страна 7. Тераса за срещи при лунна светлина — 4.25 8. Русалка — 3.20 9. В чест на С. Пиквик — 2.15 10. Канон — 2.50 11. Редуващи се терци — 2.15 12. Фойерверки — 4.15
Изображение
8
1
1 участник има този албум
ВКА 10324-10328 (5 плочи)
дата на запис: 1979
ВКА 10324 I страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 1 в сол мажор 1. A tempo guisto. Allegro — 4.20 2. Adagio — 2.30 3. Allegro — 3.00 4. Allegro — 2.30 КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 2 във фа мажор 1. Andante. Larghetto — 5.05 2. Allegro — 2.30 3. Largo — 3.50 4. Allegro ma non troppo — 2.30 II страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 3 в ми минор 1. Larghetto. Andante — 3.25 2. Allegro — 2.40 3. Polonaise. Andante — 4.35 4. Allegro ma non troppo — 1.10 КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 4 в ла минор 1. Larghetto affettuoso — 3.35 2. Allegro — 3.35 3. Largo e piano — 3.05 4. Allegro — 3.10 ВКА 10325 I страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 5 в ре мажор 1. Maestoso — 1.40 2. Allegro — 2.25 3. Presto — 3.40 4. Largo — 2.45 5. Allegro — 3.00 6. Menuetto. Un poco allegro — 3.15 II страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 6 в сол минор 1. Lagro affetuoso — 4.00 2. A tempo giusto — 1.40 3. Musette. Larghetto — 6.00 4. Allegro — 3.30 5. Allegro — 2.20 ВКА 10326 I страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 7 в си бемол мажор 1. Largo. Allegro — 4.30 2. Largo e piano — 3.20 3. Andante — 4.15 4. Hornpipe — 3.05 II страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 8 в до минор 1. Allemande. Andante — 4.40 2. Grave — 2.10 3. Andante. Allegro — 1.50 4. Adagio — 1.25 5. Siciliano. Andante — 3.30 6. Allegro — 1.15 ВКА 10327 I страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 9 във фа мажор — 17.30 1. Largo. 2. Allegro. 3. Larghetto. 4. Allegro. 5. Menuetto. 6. Giga II страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 10 в ре минор — 16.30 1. Ouverture. 2. Allegro. 3. Aria. 4. Lento. 4. Allegro. 5. Allegro. 6. Allegro moderato ВКА 10328 I страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 11 в ла мажор — 20.00 1. Andante. 2. Larghetto e staccato. 3. Allegro. 4. Largo e staccato. 5. Andante. 6. Allegro II страна КОНЧЕРТО ГРОССО Оп. 6 № 12 в си минор — 15.30 1. Largo. 2. Allegro. 3. Aria. 4. Larghetto e piano. 5. Largo. 6. Allegro КАМЕРЕН АНСАМБЪЛ "СОФИЙСКИ СОЛИСТИ", диригент Васил Казанджиев
Изображение
1
2
2 участника имат този албум
ВКА 10284
1979, дата на запис: 1979
Страна А 1. Симфония из Партити № 2 в до минор (Й. С. Бах) — 4.35 2. Рондо, оп. 11 в ми бемол мажор (Хумел) — 4.45 3. Емпромптю оп. 142 № 2 в ла бемол мажор (Франц Шуберт) — 7.20 4. Мазурка оп. 7 № 1 в си бемол мажор (Фредерик Шопен) — 2.35 5. Полонеза оп. 40 № 1 в ла мажор (Фредерик Шопен) — 5.35 Страна В 1. На пролетта, из "Лирични пиеси" (Едвард Григ) — 4.00 2. Мелодия оп. 3 № 1 във фа мажор (Антон Рубинщайн) — 4.20 Четири пиеси из "Детски албум", оп. 39 (П. И. Чайковски) 3. Неаполитанска песничка — 1.05 4. Старинна френска песничка — 1.15 5. Немска песничка — 1.10 6. Камаринская — 0.35 7. Музикална кутийка, оп. 32 (А. Лядов) — 1.55 8. Гопак (Модест Мусоргски) — 1.40 9. Пасторал (Любомир Пипков) — 3.55 10. Старинен танц (Любомир Пипков) — 3.50 Настоящето издание поставя началото на серия от плочи, посветени на клавирната миниатюра. Тук са включени изключително популярни пиеси, които са познати на всеки любител на музиката от радиото или от собствени — частични занимания по пиано. Идеята е съвсем нова за "Балкантон" и нейната цел е да обхване и представи максимално разнообразието на видовете в областта на малката форма. Тази идея има и една друга страна — стиловата, която се определя от възможността, дадена на слушателя, да проследи развитието на "миниатюрната естетика" у представителите на различните музикални стилове. Само един поглед към заглавията ни разкрива богатството на автори и музикални образи, пъстротатаот настроения, които се интерпретират. Тук трябва да подчертаем, че в оригинал всички творби, подбрани от изпълнителя, са написани за пиано. Изключение правят само някои клавирни транскрипции на оркестрови фрагменти като: "Полетът на бръмбара" из операта "Приказка за цар Салтан" от Рнмски-Корсаков, "Гопак" из операта "Сорочински панаир" от Мусоргски и "Марш" из операта "Любовта към трите портокала" от Прокофиев, които ще бъдат включени в следващите издания от поредицата. Независимо от огромната си популярност, повечето образци на малката клавирна пиеса се изпълняват твърде рядко в концертната практика, тъй като мнозинството от изпълнителите смятат, че те не са достатъчно репрезентативни за една коннертна изява ; отсъствието на виртуозния блясък, на мащабното развитие, простотата на израза, избягването на ефектните звукосъчетания в тези пиеси, като че ли са причина за по-епизодичното им изпълнение. Същевременно за тяхната интерпретация са необходими редица тънки музикални качества, детайлно „моментно" мислене и съпреживяване, умението да се предаде вярно и с много мярка всеки детайл в контекста на преобладаващото настроение. А това изисква рядкото сочетание на тонка деликатна чувствителност с една богата, широка ерудиция, присъщи повече на зрелия, опитен интерпретатор. В този смисъл изтъкнатият български пианист Николай Евров е един от най-подходящите изпълнители за жанра. На концертния слушател той е познат преди всичко като майстор на крупната форма, пресоздаващ с равностойно музикантско присъствие творби от всички стилове и епохи. Тук на преден план изпъкват неговите многостранни възможности в областта на малкия детайл, в разнообразието от апликатурни решения, в "ювелирния*, богато нюансиран рисунок, което най-добре характеризира интерпретацията на пиесите. Екатерина Дочева Художник — Божидар Икономов
Няма обложка
1
040130
Albrechtsberger. Partita in F 1. Presto 3.48 2. Adagio un poco 7.51 3. Menuet 2.59 4. Finale. Allegro 3.55 Albrectsberger. Concerto per l'arpa 5. Allegro moderato 6.50 6. Adagio 9.46 7. Allegro 3.13 Dietersdorf. Concerto fur harte und Orchester 8. Allegro molto 7.12 9. Larghetto 8.36 10. Rondo. Allegretto 3.51 Сузана и Камерен ансамбъл "Софийски солисти", дир. Джуров
Първа
  «  
Предишна
  «  
 / 1520
  »  
Следващата
  »  
Последна