6 месеца
За сайта3 3 | ВТА 12247 1989, дата на запис: 1988 |
Страна А "Диалози" за пиано и симфоничен оркестър върху теми на Тончо Русев (11.20) "Ступелиада" - Сюита за пиано и симфоничен оркестър върху теми на Петър Ступел (9.25) изп. Панайот Славчев - пиано с СО на БТР, дир. Вили Казасян Страна В Вариации за пиано и симфоничен оркестър "Хубава си моя горо" (7.30) изп. Светла Славчева - пиано, със СО на БТР, дир. Вили Казасян "Топка на асфалта" (3.45) изп. Орлин Кюркчийски, Панайот Славчев - пиано с ЕО на БТР, дир. Вили Казасян Вариации върху XXIV Каприз на Паганини (5.05) изп. Минчо Минчев - цигулка, Панайот Славчев - пиано, с ЕО на БТР, дир. Вили Казасян "Сюита 50" (4.00) изп. Тодор Колев с ЕО на БТР, дир. Вили Казасян Чудесна е идеята на „Балкантон” да издаде тази плоча, с което се запълва голяма празнота в музикалния ни живот по отношение на забавно-популярната симфонична музика, още повече, че е от творби на един великолепен музикант, ценен и уважаван за изключителния му професионализъм и рядка музикална култура. В повечето от произведенията в тази плоча, Панайот Славчев осъществява мост между два различии жанра, две естетики. В „Диалози" (I награда на СБК за 1985 г.) и "Ступелиада” авторът обединява в едно произведение теми от българската попмузика, използвайки изразните средства на симфоничния оркестър, а във вариации "Паганини" — тема от класическата музика е представена във вариационна форма за биг-бенд и солисти. Това е една твърде сложна и амбициозна задача, изискваща много добро познаване на двата жанра, както и намиране на точната мярка, задача с която П. Славчев се справя блестящо, с изключителна находчивост и изобретателност, вкус и фантазия и с рядко чувство за стил. "Топка на асфалта” и "Сюита '50” грабва с неподправената си жизнерадост и бликащ хумор. Надявам се, ще събудят приятни спомени, усмивки и носталгия по някои забравени от близкото минало мелодии. "Диалози” — така е наречена плочата и това не е случайно. С произведенията си авторът осъществява диалог с широка музикална аудитория. Този интересен експеримент е защитен с голяма професионална вещина и дано намери последователи. Като диригент, участващ пряко в реализирането на тези партитури, не мога да не спомена големия интерес на всички солисти, участващи в записите и техния творчески принос — работиха вдъхновено, с изключително чувство за стил, рядка прецизност и култура на музицирането. Това е още една гаранция за успеха на тази плоча. Вили Казасян Худ. оформление — Любка Рашкова Снимка — Христо Юскеселиев |