7 месеца
За сайта3 3 | ВТА 10288 1978, дата на запис: декември 1977 |
I страна ЗДРАВЕЙ, ДОЛИ / м. Дж. Хърмън, ар. традиционален (3.40) ОРК. „ДИКСИЛЕНД" : М.Ваклинов - тромпет, Вл. Георгиев - банджо, Й. Качаков - тромпет, Л. Борисов - бас, Н.Трошанов - тромбон, М. Станчев -- пиано, Л. Георгиев - кларинет, Кр. Калъчев - ударни, З. Ранчев - китара БЛУС В СИ БЕМОЛ / м. Дж. Адърли, ар. Л. Георгиев (5.10) ДЖАЗ КВИНТЕТ: Й. Капитанов - тромпет, М. Станчев - пиано, Л. Георгиев - алт сакс, Т. Стойков - бас, П. Спавов - ударни ЗЛАТНИ ВРАТА / м. и ар. Вес. Николов (8.10) ОРК. "БЕЛИ, ЗЕЛЕНИ, ЧЕРВЕНИ" : B. Николов - сопран. тенор саксофон, О. Виденов - ел. китара, Р. Начков - ударни, П. Джурков - пиано, П. Конев - бас САМБА / м. и ар. С. Щерев (6.25) ДЖАЗ КВАРТЕТ: C. Щерев - флейта, М. Станчев - пиано, Т. Стойков - бас, П. Спавов - ударни II страна ПЪРВА БЕТХОВЕН / м. Ор. Колман, ар. П. Петров (3.35) ОРК. „РУСЕ": П. Петров — алт, тенор саксофон, Б. Русев — алт, тенор саксофон, И. Петров — ударни, Пл. Николов — китара, бас РАЗХОДКА В НЕДЕЛЯ СЛЕД ОБЕД / м. и ар. Л. Денев (7.35) ДЖАЗ КВАРТЕТ ПРИ КУЛТ. ДОМ НА БДК: Л. Денев - ел. пиано, П. Томанов - тенор саксофон, Б. Динев - ударни, Ив. Иванов - ел. бас БАЛАДА / м. и ар. М. Станчев (3.55) ДЖАЗ ДУО: М. Станчев - пиано, С. Щерев - флейта ОПАСНИ ЗАВОЙ / м. и ар. Ал. Бръзицов (7.05) ОРК. „ЕКСПЕРИМЕНТ": А. Котев - ел. пиано, П. Михайлов - кларинет Д6, микромууг Т. Славов - ел. китари, Р. Купенов - ел. бас, Вл. Влаев - солран сакс, П. Славов - ударни, Кр. Калъчев - ударни, Вл. Владимиров - ударни Записите са направени в Радио София Тонрежисьори : Б. Ангелов, Т. Филков, Ал. Неферое, Ан. Станчев Продуцент: Петър Славов Редактор: Ник. Кюлджиев Тази плоча има документална стойност, равнозначна на първата излязла у нас плоча със записи на българска джазова музика. Три са основните аргумента, които ни дават право за подобно твърдение: спорадичните прояви на джаза в страната за пръв път бяха приобщени в мащабна и организирана форма на изява, записите почти изцяло отразяват състоянието на съвременния бьлгарски джаз (без приноса на големите оркестри), плочата представлява документ, позволяващ ни с надежда да спорим за утрешния ден на нашата джазова музика. Записите, които са включени в плочата, дават макар и бегла представа за етапа на подготовката и провеждането на Първия преглед на българските джазови оркестри, за усилията на инициаторите и организаторите — Съюза на музикалните дейци, и Главна дирекция "Българска музика" — да попълнят панорамата на прегледа с всички разклонения на съвременния бьлгарски джаз. С малки изключения те точно, макар и непълно, отразяват пътищата, по които се движат търсенията на музикантите и очертават перспективата за развитие на националния ни джаз. В доста широка стилова рамка са обхванати различни индивидуални пристрастия, които са спонтанен израз на подготовката на музикантите, ерудицията и възпитанието им като джазмени, тяхната музикална култура. Територията на тяхната изява има като пръв ориентир епохата на диксиленда, но постига най-мащабно разгръщане в "мейнстрима" и без да пренебрегва идиомите на модерния джаз от последните десетилетия атакува върховите постижения на рок-джаза. Към този богат и многообразен свят се приобщава и типичното национално звучене, тьлкувано в контекста на по-универсалната приложимост. Настоящата плоча, реализирана със студийни записи (дължим благодарност на редакция "Музикална продукция и състави" при Българското радио), ще разшири, навярно, кръга от почитатели на джаза и ще ги приобщи отчасти към атмосферата и творческите постижения на Първия преглед на българските джазови оркестри. Такава е и задачата, която са си поставили съставителите. Владимир Гаджев |