В. Казанджиев. Младежки албум за пиано:
Страна А — 23.55
Ранобудниче, Разходка, Присписвна песен, Есенният дъжд чука на прозореца, Песента на звънчетата, Кучето Джаф, Дядо Мраз, Заешко хоро, Приказка, Целувката на пролетта събужда кокичето, Марш на дървените войници, Ехо в планината, Неуморният ковах-кълвач, Тържествен химн, Малките космонавти, Чудният концерт в гората, Старбългарски напев, Малък етюд, Старият часовник, Баба Меца, Златната рибка, Котката "Мър", Ръченица, Турски танц, Камбанен звън, Палавите козлета,
Страна Б
Младежки албум за пиано (продължение) — 7.35
Пеперуди, Шега, Мишаката "Цвър", Жетва, Страшният сън, Веселото враюче, Облаците се гонят в небето
Ал. Текелиев. Пиеси за пиано — 17.20
Мила мамо, Балерина, Старият часовник, Смешник, Бялото кокиче, Капчици дъждовни, Войници, Карнавал, Сън, Тъжното пате, Катеричка, Танц Токатина
Изп. Иван Дреников - пиано
Детско-юношеската душевност, с нейната богата чувствителност и отзивчивост към художествено внушение е привличала вниманието на поколения клавирни композитори.
Нека си спомним детските пиеси на Шуман и Чайковски, на Дебюси и Барток, на мнозина от по-старите наши композитори.
Традицията намира продолжение в два нови младежки албума, регистрирани в настоящата плоча.
Тридесет и три пиеси на з. а. Васил Казанджнев въвеждат в проблемите на клавирното музициране в днешния смисъл и содержание на това понятие. Тук срещаме богата наличност от технически похвати, разнообразна динамика и щриховка, лолзване на крайни регистри, материализиране на тембровите возможности на инструмента, полифонична изобретателност, неравноделни тактове, сложна полиметрия, свободна импровизация, сонорно-алеаторни похвати. Но наред с дидактичната целенасоченост лесно откриваме родство на пиесите според характер и заглавие, пряко ангажиращи емоционалните реакции на младите пианисти.
Това са поредиците от животни, играчки и характерни предмета. годишни времена, природни картини, национални танци, малки музикални форми и пр.
Александър Текелиев. който в последните 10 години чрезредица сполуки в областта на симфоничната и камерната музика все по-сигурно ни убеждява в силата на своя талант, дарява младите пианисти с 13 поетични картини, в които с оригинален почерк решава аналогични на предишния цикъл проблеми. И тук откриваме трудности от най-разнообразно естество: акордова и пръстова техника, двойни грифове, свирене рубато и т. н. На пряден план изпъква образното съдържание на пиесите — като започва с близкото до всяко детско сърце "Мила мамо", пак през поредица животни, персонажи от детския мир (балерина, смешник, войници). зрелищен карнавал и др.
Интересно за слушателите ше бъде да проследят трактовката на една и съща тема у двамата автори. Например: двата "стари часовника", "Капчици дъждовни" и "Есенният дъжд чука на прозореца", "Сън" и "Страшният сън".
Новите два младежки албума имат всички необходими качества да активизират вниманието на младия слушател, да ангажират неговите музикално-асоциативни способности, да го приобщят към нови светове на любимото му изкуство.
Пианистът Иван Дреников с присъщата му изпълнителска фантазия интерпретира двата цикъла, като приказен калейдоскоп, който очарова с изразна находчивост и звуково богатство.
Иван Бакалов