Плочи от «Балкантон»
Виртуална клавиатура
Форматиране на текста
Нагоре
Русский
English
Вход
I страна
На Чарлз Лойд (Марио Станчев) — 9.45
Залез-изгрев (Симеон Щерев) — 6.16
Народна песен за контрабас (Стенли Кларк) — 2.50

II страна
Господин Мишокът (Чик Кореа, ар. Любомир Денев) — 5.25
Спомен (Симеон Щерев) — 8.00
Слънчев лъч (Марио Станчев) — 7.30

Периодът на 60-те години ще остане в най-новата история на българския джаз с успешните опити да се разработва нацоналното фолклорно наследство; с поредицата авторитетни прояви в чужбина, дали повод на европейската критика и на специалистите да заговорят с уважение за българския джаз; с появата на няколко първокласни музиканти, сред които имената на Симеон Щерев (флейта), Петър Славов (ударни инструменти) и Теодоси Стойков (бас) са едни от най-известните. Новото десетилетие, в края на коего се намираме, донесе съществено раздвижване в света на джаза, очерта контура на новите стилови направления и осъществи интеграцията с рокмузиката. Ето защо предстоящата среща с изкуството на познатите ни Щерев, Славов и Стойков е интересна не само като информация за развитието на тези музиканти, но и като тенденции в развитието на българския джаз, за което те допринасят твърде много.
Приятелите на джаза у нас добре знаят, че преди година и половина тримата се събраха отново, водени от трайната любов към жанра и желанието да се заздравят поразклатените позиции на джаза в страната. В новосформирания "Симеон Щерев квартет" своето пълноценно място зае и младият пианист Марио Станчев. И формацията заработи активно! След поредица от концерти в страната, редовни участия в професионалния Софийски джазклуб (през месец март той отбеляза своята десетгодишнина), записна дейност в Радиото и Телевизията, квартетът отбеляза и първите си задгранични успехи — в Холандия и Унгария.
Първата "лонгплей" плоча на "Симеон Щерев квартет" предлага една интересна среща със самобитното изкуство на четиримата музиканти. Характерни негови белези са деликатното, камерно музициране; ясната и стегната форма на изпълняваните творби, повечето от които са авторски; повишеното внимание към ансамбловото звучене с преобладаващи солистични изяви на най-изтъкнатия импровизатор сред четиримата — Симеон Щерев; чистата функционална линия и афинитета към съвременно изграждане на пиесите.
Плочата на "Симеон Щерев квартет" предлага на многобройните почитатели на джазовото изкуство възможността да навлязат по-дълбоко в същността и естетическото богатство на един звуков свят — сложен и богат, съвременен и практически неизчерпаем. Приемете го такъв, какъвто е той в края на 70-те години!
Владимир Гаджев